Att bryta mot sekretesslagen...

jaa det kom upp en diskussion igår på jobbet då våran  föreläsning blev inställd och jag sa att härligt nu har jag äntligen nåt positivt att blogga om...då va ju "chefen" där som en kobra och högg...haha
Tydligen har det här med bloggande bland anställda kommit på tal...alltså vart gränsen går av att bryta mot sekretessen...hon tog upp ett exempel som tydligen ska "granskas" av jurister (detta är inte våran förskola ska tilläggas)..en anställd har alltså skrivit i sin blogg att "det va "skönt" att det "bara" va 4 barn på försoklan en dag"..och detta anser då alltså "cheferna ha brytit mot sekretessen....helt sanslöst tycker jag! Okej detta va ju bara ett exempel men ändå...det finns väl en yttrandefrihet i detta land eller? Men de flesta i p-rummet tyckte tydligen också att man brytit mot lagen....vad tycker ni?
Jag tycker inte det iaf...inte i detta fall iaf...

Nåväl...idag är det fredag och vi har planeringsdag på jobbet...oj..nu kanske jag bröt mot lagen?..hmm....

Ikväll kommer min "lilla" (16 år)brorsdotter hit ändå från Karlskrona med sig har hon sin pojkvän. Dem ska vara här under helgen och "göra" stan... Jag ska väl guida dem en liten stund sen vill de säkert bli av med "gamla" faster...hahaha

Nää...nu måste jag rusa...tjing!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Näää, inte tycker jag att det bryter mot sekretessen men det kanske inte ser så bra ut att man skriver "bara fyra barn".Jag menar att vi ska väl vara glada att det kommer barn annars har vi ju inget jobb. Jag försöker att inte skriva om mitt jobb alls på bloggen.

2008-11-28 @ 08:34:38
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0